POZİTİF YAŞAMIN ETKİLERİ

Düşüncelerinizi Gözden Geçirin!
Her bir düşünce ve duygunun moleküllerden ibaret olduğu ve zihnimizde olup bitenlerin fiziksel sağlığımızı etkilediğinin bilim tarafından da kanıtlandığı artık yadsıyamayacağımız bir gerçek. Bu gerçeğe göre bedenimize özen gösterip, sağlıklı fiziksel seçimler yaparak olumlu düşünce ve duygular inşa etmek için gerekli kimyasalların oluşumuna izin veriyoruz.

Aynı şekilde olumlu bir bakış açısı ve bu yönde programlanmış bir zihinle fiziksel sağlığımız ve yaşam kalitemize destek oluyoruz.
Beslenme
Organik ve taze sebzelerin ağırlıkta olduğu bir beslenme şekli sağlıklı ve mutlu duyguların oluşumu için gerekli besin maddelerini sağlar. Ne var ki hayvanların kesilirken ürettikleri adrenalin, korku ve endişe duygusu ett ükettiğimiz zamanlarda bize geçer. Yemeklere lezzet vermek için kullanılan katkı maddeleri de bakış açımızı etkileyen unsurlardan biridir. Katkı maddeleri ile zenginleştirilmiş besinleri çok fazla tüketen çocukların saldırgan ve dengesiz ruh halleri sergileyebilmelerinin bilimsel sebebi de budur.
Egzersiz
Düzenli olarak egzersiz yapmak mutluluk hormonu olarak tanıdığımız endorfinin salgılanmasına yardımcı olur. Endorfinler aynı zamanda canlılık, neşe ve keyif hallerini tetikler ve doğal ağrı kesici olarak görev yaparlar. Egzersiz yaparken derin nefes almak soluduğumuz oksijen miktarını arttırır, daha enerjik hissederiz ve zihnimiz rahatlar.
Olumlu Düşünün
Olumlu ve olumsuz duyguların ikisi de bulaşıcıdır. Olumlu düşüncelere odaklanmak o duygu halini güçlendirecek ve destekleyecek beyin kimyasallarının salgılanmasını tetiklerken olumsuz düşünceler bunun tam tersini yapar ve bize hiç bir faydaları olmaz.
Olumlu Davranın
Olumlu düşünce ve eylemlerinizi diğer insanlarla paylaşın. Karşınızdaki insana gülümserken, birisine iltifat ettiğinizde veya karşılıksız bir eylem gerçekleştirirken cömert olun. Karşılıksız olarak gerçekleştireceğiniz bu tutum kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak. Diğer insanlarla kurduğumuz olumlu ilişkiler bizi içsel anlamda zenginleştirir.
Eğlenin!
Kahkaha atmaktan korkmayın çünkü gülmek de tıpkı egzersiz gibi endorfin hormonlarının salgılanmasına yardımcı oluyor ve bu sayede her kahkahamızda kendimizi daha iyi hissediyor ve ömrümüzü uzatıyoruz. Her durumun -her ne kadar o sırada öyle görünmese bile- gülümsemeye değer bir yanı vardır. Hayata bakış şeklinizi hafifletin, gülümsemeye değer yanlarını keşfedin ve sağlıklı bir yaşam için eğlenin!
Etrafınızı olumlu duygularla çevreleyin
Mutsuzluk ve çaresizlik arkadaş sever. Bu tuzağa hepimiz zaman zaman düşeriz ve şikayetlerimize, yakınmalarımıza ortak bir arkadaş bulduğumuzda olumsuz duyguların içinde buluruz kendimizi. Buna bir son verin ve etrafınızı pozitif, yakınmaktan ve olumsuz konuşmalardan hoşlanmayan insanlarla çevreleyin.

Kayda geçirin!
Her akşam gün boyunca kendiniz hakkında iyi hissettiğiniz 5 şeyi yazın. Bu yazdıklarınız herhangi bir konu hakkında olabilir; sağlıklı bir seçim, iyi verilmiş bir karar veya iyi bir davranış. Bu sayede haftasonu geldiğinde kendinizi iyi hissedeceğiniz tam 35 davranış ve duygunuz olacak!
Teşekkür edin
Uyumadan önce sizin ve değer verdiğiniz diğer insanların hayatında olup biten iyi şeyler için şükredin. Şükran duygusu beyin kimyasallarını tetikleyecek ve bu sayede huzurlu bir gece geçirecek, pozitif bir sabaha uyanacaksınız.
Özetle, sorumluluğu başkalarına yüklemekten vazgeçin, olumlu düşünceler ekin ve olumlu, mutlu, sizi tatmin eden sağlıklı yaşamı biçin!

About ahmetturkan

ekonomist
Bu yazı AHMET TÜRKAN, EKONOMİ, GÜNLÜK, İSLAM içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s